Tanımlar
Sailup
Platformu: isim hakkı ve yönetimi Hizmet Sağlayıcıya
ait olan www.sailup.com.tr
uzantılı web sitesi, bilgisayar uygulamaları, cep
telefonu ve tablet uygulamaları, sair mobil uygulamaları ve sosyal medya
hesaplarının tamamı.
Alıcı: Sailup
Platformuna kayıtlı Tekne Kiralama , Tur ve Organizasyon Hizmet’i ve Ekstra
Hizmetleri satın almak kendi serbest takdirine bağlı olan Kiralayan’ları ifade
eder.
Aracı: Ortaçeşme Mahallesi Adım Sokak No:2 34820
Beykoz İstanbul/Türkiye adresine kayıtlı olan HÜSNÜ KURTULUŞ KAYI SAILUP
TURİZM’i ifade eder.
Satıcı: Sailup
Platformuna kayıtlı Üye Teknecileri ifade eder.
Hizmet: Sailup Platformu üzerinden
Alıcıların satın alabileceği her türlü tekne kiralama, tur ve organizasyonu
kapsayan bir bütünü ifade eder.
Ürün: Sailup Platformu üzerinden Alıcıların satın alabilmesi için
filtreme sonucu ve/veya vitrinlere koyulan her türlü kiralık tekne, tur ve
organizasyon hizmetlerinin bütününü ifade eder
MADDE 1- Taraflar
1.1
ARACI
Hizmet Sağlayıcı’ya ait
www.sailup.com.tr üzerinden teknesine, Kiralama Hizmeti için ilana koyan, bunun
yanı sıra ekstra hizmetler, tur ve organizasyon hizmetlerinin Platform
Üyelerine pazarlanmasını beyan ve kabul etmiş kullanıcıdır.
1.2. ARACI
Ad, Soyad / Unvan: HÜSNÜ
KURTULUŞ KAYI SAILUP TURİZM
E-mail: kurtuluskayi@sailup.com.tr
Adres: Ortaçeşme Mah. Adım Sokak No:2
Beykoz/İstanbul,34820
Telefon: 0 850 275 23 23
1.3. ALICI
Hizmet Sağlayıcı’ya ait www.sailup.com.tr
üzerinden alışveriş yapan, mal veya hizmet satın alan kullanıcıdır.
MADDE 2- Konu
İşbu sözleşmenin konusu,
ALICI’nın ARACI'ya ait www.sailup.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda
siparişini verdiği hizmetin sunumuyla ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin
Korunması Hakkındaki Yasa ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri
gereğince tarafların hak ve sorumluluklarının saptanmasıdır.
ALICI, ARACI'ya her tür iletişim
bilgisini, satışa konu hizmet/hizmetlerin özellikleri, vergiler de dahil olmak
üzere satış bedeli, ödeme şekli ve benzeri satışa konu hizmetle ilgili bütün ön
bilgileri verdiğini kabul etmiş ve siparişini bu koşullarda vermiş olduğunu
kabul ve beyan eder.
www.sailup.com.tr web sitesindeki
ön bilgilendirme ve gerçekleştirilen alışveriş için düzenlenen fatura iş bu
sözleşmenin ayrılmaz parçasıdır.
MADDE 3- Sözleşme Konusu
Hizmet/Ödeme Bilgileri
Elektronik ortamda ödemesi yapılıp
siparişi verilmiş olan hizmetler ve ARACI’ya dair fatura bilgisi aşağıda yer
aldığı gibidir. Fatura edilecek kişi/kurum ile sözleşmeyi yapan kişi/kurum
bilgileri örtüşmek zorundadır. Aşağıda verilecek bilgilerin eksiksiz ve doğru
olduğunu ARACI kabul etmiş sayılır.
SATICI ve/veya ALICI’dan kaynaklı
Yanlış/eksik bilgi aktarımından doğacak zararlardan ARACI sorumlu tutulamaz. ARACI
bilgilerin gerçekle örtüşmediği kanaatine varırsa sunacağı hizmeti geri çekme
hakkına sahiptir.
Alınan Hizmet/Hizmetler
www.sailup.com.tr aracılık
komisyonu
Fatura Bilgileri
Hüsnü Kurtuluş Kayı Sailup Turizm
BEYKOZ VD. VKN : 227 87 56 28 30
MADDE 4- Sözleşme Tarihi ve
Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, ALICI’nın almak
istediği hizmetin bedelini ödediği gündür.
Sözleşmenin geçerli sayıldığı
andan itibaren ALICI veya ARACI’nın yükümlülüklerini yerine getirmelerini
olanaksız kılan durumlar (afet, terör, grev, teknik arıza, değişen mevzuat
hükümleri ve benzeri durumlar) mücbir sebep olarak kabul edilecektir. Bu durumu
yaşayan taraf en kısa sürede karşı tarafa yazılı olarak açıklama yapmakla
yükümlüdür.
Mücbir sebep veya sebeplerin
devam etmesi dolayısıyla yükümlülüklerin yerine getirilememesinden ARACI’nın
herhangi bir sorumluluğu olmayacaktır. Mücbir sebep/sebeplerin 30 gün süresince
devam etmesi, taraflara sözleşmeyi tek taraflı feshetme hakkını verir.
MADDE 5- Genel İşlem Şartları
5.1. ALICI, İNTERNET SİTESİ'nde
gösterilen ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile
teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik
ortamda satış için gerekli teyidi verdiğini kabul eder.
5.2. ÜRÜN veya HİZMET, ALICI'dan
başka bir kişi/kuruluşa yönelikse, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı
veya hizmeti kabul etmemesinden ARACI sorumlu tutulamaz.
5.3. ALICI SATICI’nın Teknesi için bir
Ön Sipariş talep eder ve SATICI’nın Teknesi kiralanması durumunda, bahse konu
kiralama süresi kapsamında gerekli hukuki ilişki ve anlaşma SATICI ile ALICI
arasında kurulur ve ARACI bahse konu hukuki ilişkiye taraf olmaz. Bu hukuki
ilişkinin şartlarına bağımlı kalmaz. Ayrıca Hizmet Süresi kapsamında SATICI’dan
yahut ALICI’dan kaynaklı oluşabilecek herhangi bir olumsuzluk, ihmal, hasar,
kaza, yaralanma ve can kaybından sorumlu tutulamaz.
5.4. ALICI, ÜRÜN veya HİZMETİ
aldığı anda kontrol etmekle ve satın alınan, bir HİZMET ise, aldığı HİZMET ile
ilgili sorunu derhal en İNTERNET SİTESİ'ne bildirmekle sorumludur. Aksi halde SATICI/ARACI/İNTERNET
SİTESİ sorumluluk kabul etmeyecektir.
5.5. ÜRÜN veya HİZMET teslimatı
sırasında ARACI'nın talebi halinde ALICI işbu Sözleşmenin bir basılı örneğini
imzalamakla yükümlüdür; imzalamaması durumunda ÜRÜN teslimatı veya HİZMET
gerçekleştirilmeyebilir. İNTERNET SİTESİ'nden alışveriş sırasında ALICI
tarafından onaylanan Sözleşme her durumda yeterli ve geçerlidir.
5.6. ALICI, ARACI tarafından aksi
yazılı öngörülmemiş ise, ÜRÜN veya HİZMETİ teslim almadan önce bedelini tamamen
ödemiş olması gerekir. Teslimattan önce ÜRÜN bedeli ARACI'ya ödenmediği
takdirde, ARACI tek taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve ÜRÜN/HİZMETİ
teslim etmeyebilir veya yerine getirmeyebilir.
5.7. ARACI’nın ifasından
sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem yapılan kredi kartının ait
olduğu Banka/finansman kurumunun ÜRÜN/HİZMET bedelini ARACI'ya ödememesi
halinde, ÜRÜN/HİZMET en geç 3 gün içinde ALICI tarafından tüm giderleri
ALICI'ya ait olmak üzere ARACI'ya iade edilir. ARACI'nın ÜRÜN/HİZMET bedeli
alacağını takip dahil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve herhalükarda
saklıdır. Tereddüte mahal vermemek bakımından; Bankalar ve finansman
kuruluşları gibi kredi kartı, taksit kart v.b. veren kuruluşlarca sağlanan
vadeli / taksitli ödeme imkanları bir kredi ve/veya doğrudan anılan kuruluşca
sağlanmış taksitli ödeme imkanıdır; bu çerçevede gerçekleşen ve ARACI'nın bedelini
tamamen tahsil ettiği ÜRÜN/HİZMET satışları işbu Sözleşme’nin tarafları
yönünden taksitli satış sayılmaz, peşin satıştır. ARACI'nın kanunen taksitle
satış sayılan hallerdeki yasal hakları (taksitlerden herhangi birinin
ödenmemesi halinde sözleşmeyi fesih ve/veya kalan borcun tümünün temerrüt faizi
ile birlikte ödenmesini talep hakları dahil) mevcut ve saklıdır.
5.8. ALICI Web Site Kullanım
Koşulları Sözleşmesinde de bahsedildiği üzere iş bu sözleşme kapsamında da
vermiş olduğu iletişim ve kişisel bilgilerinin doğruluğunu onaylar ve
oluşabilecek herhangi bir itilaf durumunda doğacak zararlardan kendisinin
sorumlu olduğunu kabul eder.
MADDE 6- ARACI’NIN HAK VE
YÜKÜMLÜLÜKLERİ
6.1. ARACI, 4077 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri uyarınca
yükümlülüklerini mücbir sebepler dışında eksiksiz olarak yerine getirmeyi kabul
ve taahhüt eder.
6.2. Sistem bazlı hata veya
eksikliklerden meydana gelen yanlış fiyatlandırmalardan www.sailup.com.tr sorumlu
tutulamaz. ARACI, web sitesindeki sistem, tasarım ya da gelen siber
saldırılardan kaynaklanabilecek hatalardan da muaftır. Sistem bazlı hatalardan
dolayı ALICI’nın yaşayacağı mağduriyetlerden ARACI sorumlu tutulamaz.
6.4. www.sailup.com.tr hizmetlerinin
bedelini Havale/EFT ve/veya Sanal POS üzerinden tahsil eder. Hizmetlerden
faydalanmaya başlamak için ödemenin tamamının yapılması zorunludur. Hizmetlerin
teslim tarihi her hizmet için ayrı ayrı belirlenmekte olup ARACI, ALICI’nın
siparişi geldiğinde kendisine termin hakkında detaylı bilgi verir.
MADDE 7- ALICI’NIN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
7.1. ALICI, yükümlülüklerini
mücbir sebepler dışında eksiksiz olarak yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
7.2. ALICI, siparişini verdiği ve
hizmet bedelini ödediği anda işbu sözleşme yükümlülüklerini kabul etmiş
sayılır.
7.3. ALICI, www.sailup.com.tr
internet sitesinden ARACI'nın tüm iletişim bilgilerine erişebildiğini kabul ve
beyan eder.
7.4. ALICI, olası durumlara karşı
alınan tedbirleri, uyarıları ve hizmetlerle ödeme koşulları hakkındaki detaylı
bilgilere www.sailup.com.tr web sitesinden eriştiğini, bilgileri okuyup
anladığını kabul ve beyan eder.
7.5. ALICI, satın aldığı
hizmetlerden siparişi verdiği andan itibarek en fazla 48 saat (Bu süreç Biniş
Saati’nden geriye gidildiğinde 72 saat içerisinde değil ise) içerisinde
vazgeçme hakkına sahiptir. Bu durumda fatura kesilmişse fatura eline geçtiği
anda fatura aslını ve irsaliyesini ARACI’ya iade edeceğini kabul ve taahhüt
eder.
7.6. İşbu sözleşmeden veya
taraflar arasındaki ÜRÜN/HİZMET alım satımından doğabilecek tüm yasal maddi
sorumluluklar ile vergi ( işbu sözleşmenin damga vergisi dâhil) ve sair riskler
ALICI'ya aittir.
MADDE 8- SİPARİŞ/ÖDEME
PROSEDÜRÜ
Sipariş
ALICI satın almak istediği
hizmetin KDV dâhil TL tutarını onayladıktan sonra ilgili banka kartının POS’u
üzerinden işleme başlanır.
Ödeme işlemi sırasında herhangi
bir aksaklık meydana geldiğinde ya da kredi kartıyla ilgili herhangi bir sorun
oluştuğunda ALICI’ya durum bildirilir. Gerekli görüldüğü durumlarda da
ALICI’dan sorunun giderilmesi için bankasıyla görüşmesi talep edilebilir. ARACI’nın
talebi karşılama yükümlülüğü ilgili hizmetin bedeli ödendiğinde başlar.
Haklı bir gerekçeyle ödemesi
yapılan hizmetin tedarik edilememesi durumunda ALICI’ya vakit kaybetmeden bilgi
verilerek ALICI’nın seçimi doğrultusunda benzer bir hizmet sunulur. ALICI bu
yöntemi tercih edebileceği gibi almak istediği hizmetten vazgeçebilir, ücretin
iadesini talep edebilir.
Sözleşme konusu malın teslim
yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde ALICI durumdan
haberdar edilerek ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her
türlü belge kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda
ALICI’nın ARACI’dan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi
olmayacaktır.
Ödeme
www.sailup.com.tr’de, hizmetlerin
satış bedelleri havale yoluyla ya da Sanal POS üzerinden tahsil edilmektedir.
Sanal POS yoluyla yapılan ödemelerde kullanılan kredi kartı bilgileri SSL
teknolojisi ile şifrelenmekte; sistem ise gerekli gizlilik ve güvenliği
sağlayacak altyapıyı sunmaktadır. Ödemesini Sanal POS yoluyla yapmak istemeyen
kullanıcılar, hizmetlerin bedelini havale/EFT yoluyla da yapabilirler. ALICI,
herhangi bir banka aracılığıyla havalesini yapabilir. Ödeme EFT yoluyla
yapılmışsa hizmeti sunma yükümlülüğünde, ödemenin ARACI’nın hesabına geçtiği
tarih dikkate alınır. Havale ve/veya EFT yapan gönderici bilgileriyle
faturadaki kişi bilgilerinin aynı olması ve sipariş detayının not olarak
belirtilmesi gerekmektedir.
ALICI ödemeyi kredi kartıyla
yapmışsa, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faiziyle ilgili bilgileri
bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri
gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI
arasındaki "Kredi Kartı Sözleşmesi" kapsamında uygulanacağını kabul,
beyan ve taahhüt eder.
MADDE 9- ÜRÜN TESLİM, HİZMET
PROSEDÜRÜ
Teslimat
Ürün/ürünler veya Hizmet
ALICI’nın ödemeyi yapmasını ve ARACI’nın bu işlemi onaylamasını müteakip
seçilen ürünün veya hizmetin taahhüt edilen teslim süresini geçmeden aktif
edilir.
Belirtilen günler içinde
ürün/ürünlerin veya hizmetlerin kullanıma hazır edilmesine dair herhangi bir
sorun olduğunda ALICI vakit kaybetmeden Sailup müşteri hizmetlerine haber
vermeyi kabul eder.
MADDE 10- ÜRÜN İADE, HİZMET
İPTAL VE CAYMA HAKKINA İLİŞKİN PROSEDÜRÜ
Ürün/Hizmet İade
ALICI, ürün/hizmet aktif
edildikten sonra (ALICI adına düzenlenip kullanılabilir hâle getirildikten
sonra) en fazla 1 (bir) gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve
cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı
ürün/hizmetin aktif edildiği gün ve saatten itibaren başlar. 385 sayılı Vergi
Usul Kanunu genel tebliği uyarınca iadenin yapılabilmesi için ALICI’ya
gönderilen faturalardaki iade bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde
doldurduktan sonra imzalayarak bir nüshasını ARACI'ya göndermesi diğer
nüshasını da uhdesinde tutması gerekmektedir. Hizmetin verilmesine 3 (üç) günden
daha az bir zaman kalması halinde cayma veya iptal mümkün değildir.
Faturanın ARACI’ya
ulaştırılmasındaki gönderim bedeli ALICI tarafından karşılanacaktır. ALICI'nın
istekleri ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan
ürünler için cayma hakkı söz konusu değildir.
ALICI’nın satın aldığı hizmetten
caymak istemesi hâlinde ARACI, cayma bildirimini içeren faturayı teslim
almasını müteakip en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde varsa gönderim bedelleri
hariç toplam bedeli ve varsa tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi
tüketiciye iade edecektir.
İadeyi imkansız kılan bir nedenin
var olması ALICI’nın cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Böyle bir
durumda ARACI iade ettiği bedelde kesinti yaparak zararını karşılar.
Ürün/hizmetlerin iade edilmesi
talebi, öncelikle müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Müşteri hizmetleri, iade
talebini aldıktan sonra verilen hizmet durdurulur, akabinde, ilgili hizmetin
bedeli ALICI’ya gönderilir.
Kredi kartı ile yapılan
ödemelerin iadesinde ARACI ödemeyi bankaya nakden ya da mahsuben yapar. Kredi
kartına yapılan iadelerin hesaba yansıma süresi ilgili ALICI’nın kullandığı
banka ve kendi aralarındaki olası aksama sürelerinden ARACI sorumlu değildir.
MADDE 11- GİZLİLİK
İşbu sözleşmede yer alan
bilgilerle ALICI’ya ait herhangi bir bilgi, idari/yasal zorunluluklar dışında
üçüncü şahıslarla paylaşılmayacaktır. Adli soruşturmalarda ARACI, kendisinden
istenen bilgiyi ilgili makamlarla paylaşmak durumundadır.
ALICI’ya ait kredi kartı
bilgileri hiçbir şekilde saklanmaz. Bu bilgiler tahsilat sırasında ilgili
bankaya güvenli bir biçimde iletilerek provizyon alınabilmesi için kullanılır
ve bu işlemden sonra tüm datalardan silinir.
ALICI’ya ait e-posta adresi,
posta adresi ve telefon gibi bilgiler sadece ARACI tarafından ALICI’yı
bilgilendirme amacıyla (promosyon, yeni hizmet tanıtımı vb.) kullanılır.
Detaylı Gizlilik politikamız için : https://www.sailup.com.tr/gizlilik-kosullari
MADDE 12- UYUŞMAZLIK DURUMUNDA
YETKİLİ MAHKEME VE İCRA DAİRELERİ
İşbu sözleşmenin uygulanmasından
kaynaklanan uyuşmazlık durumunda, İstanbul Mahkemeleri ve İcra daireleri
yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda
ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını eksiksiz kabul etmiş sayılır.
İşbu sözleşme, tek nüsha hâlinde
düzenlenmiş olup, istenildiği takdirde onaylı bir örneği ALICI'ya verilebilir.
Saygılarımızla,